Αριθμ. Β οικ. 69088/4971/15/12.11.2015 Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας

Αριθμ. Β οικ. 69088/4971/15/12.11.2015 Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας

Αριθμ. Β οικ. 69088/4971/15

(ΦΕΚ Β' 2498/19-11-2015)

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
α) των άρθρων 10 και 13 του N. 2963/2001 (Α' 268) «Οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις», β) της παραγράφου 1α του άρθρου 1 του N. 4334/2015 (Α' 80),
γ) του άρθρου 90 του Π.δ. 63/2005 (Α' 98) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα»,
δ) του Π.δ. 70/2015 (Α' 114) «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού»,
ε) του Π.δ. 73/2015 (Α' 116) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβερνήσεως, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»,
στ) της υπ' αριθμ. οικ.68225/1135/9-11-2015 (Β' 2405) απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Παναγιώτη Σγουρίδη»,
ζ) της υπ' αριθμ. 26398/28-4-2015 (Τεύχος Υπαλλήλων Ειδικών Θέσεων, 315) απόφασης του Πρωθυπουργού «Διορισμός Γενικής Γραμματέως του πρώην Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων»,
η) του Ν. 3852/2010 (Α' 87) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης»,
θ) της υπ' αριθμ. Β-58841/5546/2010 (Β' 2165/31-12-2010) απόφασης του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Αναπροσαρμογή των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας».
ι) της υπ' αριθμ. 35653/1968/1987 (B' 616) απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, «Καθιέρωση ζωνικού συστήματος κομίστρου στις αστικές γραμμές των αστικών ΚΤΕΛ και του ΡΟΔΑ».
ια) του άρθρου 1, 2 και 3 του Ν. 1214/1981 (Α' 286) «Περί επιβολής κυρώσεων εις τους διακινούμενους διά χερσαίων συγκοινωνιακών μέσων δημοσίας χρήσεως άνευ καταβολής κομίστρου και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων», όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν.
ιβ) της υπ' αριθμ. 91550/191/11-6-1986 (Β' 390) απόφασης του Υφυπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών «Καθορισμός τύπου είσπραξης επιβολής προστίμου και λεπτομερειών εφαρμογής άρθρου 2 Ν. 1214/1981».

2. Το γεγονός ότι κατ' εφαρμογή της παραγράφου 1α του άρθρου 1 του Ν. 4334/2015 (Α' 80) αυξάνεται ο συντελεστής του φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) στις υπηρεσίες αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών.

3. Το με αριθ. 492/16-7-2015 έγγραφο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών.

4. Το με αριθμ. 4389/16-7-2015 έγγραφο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Υπεραστικών Συγκοινωνιών.

5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'
ΚΟΜΙΣΤΡΟ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Άρθρο 1
Καθορισμός κομίστρου αστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε.


Καθορίζεται το κόμιστρο για τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΔΕΑΣ Κω και ΡΟΔΑ, σύμφωνα με το ισχύον ζωνικό σύστημα κομίστρου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:

Κανονικό (σε ευρώ)

Μειωμένο (μαθητικά, πολύτεκνοι, σε ευρώ)

Φοιτητικό (σε ευρώ)

Α

0,97

0,49

0,73

Β

1,36

0,68

1,02

Γ

1,75

0,88

1,31


Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις εντός μίας και μόνο ζώνης ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Α.

Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268). Οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β'
ΚΟΜΙΣΤΡΟ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

Άρθρο 2
Καθορισμός κομίστρου υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε.


1. Οι τιμές του κομίστρου στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές των ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών Ρόδου «ΡΟΔΑ» με βάση τους χιλιομετρικούς συντελεστές κομίστρου, ανά χιλιόμετρο και επιβάτη, όπως αυτοί καθορίστηκαν με την Β-58841/5546/ 31-12-2010 (Β' 2165) απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών γραμμών που εκμεταλλεύονται τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, διαμορφώνονται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:

Α. Ενδονομαρχιακών γραμμών

Α/Α

ΚΤΕΛ ΚΑΙ ΚΤΕΛ Α.Ε.

Χιλιομετρικός Συντελεστής

(1)

Αττικής, Αχαΐας, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Ρόδου, «ΡΟΔΑ»

0,0786

(2)

Έβρου, Ευβοίας, Ζακύνθου, Μαγνησίας, Ροδόπης

0,0813


(3)

Αργολίδας, Δράμας Θήβας, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Λειβαδιάς, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πιερίας, Σερρών, Τρικάλων, Φθιώτιδας Χαλκιδικής

0,0854

(4)

Αιτωλοακαρνανίας, Αρκαδίας, Άρτας, Ηλείας, Ημαθίας, Θεσπρωτίας Καστοριάς, Κω, Λάρισας, Πέλλας, Πρέβεζας, Φλώρινας, Φωκίδας,

0,0864

(5)

Αίγινας, Κοζάνης, Λακωνίας, Σαλαμίνας, Σαμοθράκης

0,0869

(6)

Γρεβενών, Ευρυτανίας, Ηρακλείου - Λασιθίου, Κιλκίς, Κορινθίας, Χανίων - Ρεθύμνης

0,0908

(7)

Άνδρου, Θάσου, Θήρας, Ίου, Κάρπαθου, Λέσβου, Λήμνου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σάμου, Σύρου, Τήνου, Χίου

0,0979



Το πέντε τοις εκατό (5%) των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τους παραπάνω χιλιομετρικούς συντελεστές αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).

Β. Διανομαρχιακών γραμμών

Για το πέραν του ενδονομαρχιακού τμήματος της γραμμής, ο χιλιομετρικός συντελεστής (Χ.Σ.) διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,0745€. Το πέντε τοις εκατό (5%) των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τον παραπάνω χιλιομετρικό συντελεστή αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).

Γ. Αστικές επιβατικές γραμμές Για τις αστικές γραμμές που εκμεταλλεύονται τα λεωφορεία των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, το ελάχιστο εισιτήριο διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,88 € και το μέγιστο εισιτήριο, επίσης μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 1,77 €.

2. Κατά την εφαρμογή των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου:

α) Οι μεταξύ των νομών Ηρακλείου - Λασιθίου και Χανίων - Ρεθύμνου γραμμές θεωρούνται ενδονομαρχιακές και οι μεταξύ των περιοχών Ηρακλείου - Λασιθίου αφενός και Χανίων - Ρεθύμνου αφετέρου ως διανομαρχιακές.

β) Προκειμένου περί διανομαρχιακής γραμμής που την συνεκμεταλλεύονται δύο ή περισσότερα ΚΤΕΛ, εφαρμόζονται οι αντίστοιχοι ενδονομαρχιακοί συντελεστές για τα τμήματα της γραμμής που εκτείνονται στην περιοχή αρμοδιότητας κάθε ΚΤΕΛ το οποίο συμμετέχει στην εκμετάλλευση της γραμμής και ο διανομαρχιακός συντελεστής για τα υπόλοιπα τμήματα της γραμμής.

γ) Το πέντε τοις εκατό (5%) των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τους παραπάνω χιλιομετρικούς συντελεστές αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν.2963/2001 (Α' 268).

Άρθρο 3
Κόμιστρο αποσκευών και μικροδεμάτων


1. Για το πέραν των δέκα (10) χιλιόγραμμων βάρος αποσκευών επιβάτη που ταξιδεύει με υπεραστικά λεωφορεία και για τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερίδων περιοδικών ή άλλων εντύπων καθορίζεται κόμιστρο, το οποίο προκύπτει με βάση το συντελεστή 0,000702 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Στην ανωτέρω τιμή κομίστρου υπολογίζεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).

2. Ο ίδιος συντελεστής 0,000702 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, χρησιμοποιείται για τον καθορισμό κομίστρου και για τα λοιπά ασυνόδευτα μικροδέματα. Στην τιμή αυτή κομίστρου υπολογίζεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).

3. Με εξαίρεση τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερίδων, περιοδικών ή άλλων εντύπων για τα οποία το ελάχιστο κόμιστρο προκύπτει όπως παραπάνω, το ελάχιστο κόμιστρο μεταφοράς υπερβάλλοντος βάρους αποσκευών επιβάτη, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, καθορίζεται σε 0,53 € και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων 1,95 €. Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).

4. Για ασυνόδευτα μικροδέματα μεγάλης αξίας το κόμιστρο δεν μπορεί να είναι μικρότερο ποσοστού ίσου προς πέντε στα χίλια (5%ο) της αξίας του μικροδέματος και καθορίζεται με ελεύθερη συμφωνία των ενδιαφερομένων με το ΚΤΕΛ. Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).

Άρθρο 4
Διαπόρθμευση λεωφορείων


Η ενδιάμεση μεταφορά με οχηματαγωγό πλοίο του λεωφορείου, που εκτελεί δρομολόγιο σε οποιαδήποτε επιβατική γραμμή, επιβαρύνει τους επιβάτες με εφάπαξ ποσό, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ανάλογα με το μήκος διαπόρθμευσης σε μίλια, ως εξής:

α) 1,33 € για μήκος μεγαλύτερο ή ίσο των πενήντα (50) μιλίων,

β) 1,15 € για μήκος μικρότερο των πενήντα (50) και μεγαλύτερο των είκοσι πέντε (25) μιλίων, και

γ) 1,06 € για μήκος μικρότερο ή ίσο των είκοσι πέντε (25) μιλίων, μη εισπραττομένης της κατά την παρούσα περίπτωση επιβάρυνσης όταν το επί του πορθμείου εισιτήριο του επιβάτη είναι μικρότερο των 1,06 €.

Όταν εισπράττεται το κατά το παρόν άρθρο εφάπαξ ποσό, το ΚΤΕΛ υποχρεούται (εφόσον ζητηθεί τούτο από τον επιβάτη) να επιμελείται της έκδοσης του βαρύνοντος τον επιβάτη εισιτηρίου επί του οχηματαγωγού πλοίου.

Ειδικά για την πορθμειακή γραμμή Ρίου - Αντιρρίου για την καλύτερη και συντομότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού οι συγκοινωνιακοί φορείς που διαπορθμεύονται εισπράττουν υποχρεωτικά από κάθε επιβάτη επιπλέον το ποσόν των 0,44 €, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, που αντιστοιχεί στο ναύλο του επιβάτη, ή το ποσό των 0,88 €, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, για τη διέλευση των λεωφορείων μέσω της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.

Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).

Άρθρο 5

Οι υπεραστικοί συγκοινωνιακοί φορείς κατά τη διαδρομή των λεωφορείων τους διαμέσου άλλων νομών, των οποίων οι τοπικοί συγκοινωνιακοί φορείς δεν συμμετέχουν στην εκμετάλλευση της συγκεκριμένης γραμμής που εξυπηρετεί το λεωφορείο, εισπράττουν υποχρεωτικά από τους επιβιβαζόμενους στους νομούς αυτούς επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να εξυπηρετηθούν χρησιμοποιούντες ή μη δρομολόγια των τοπικών συγκοινωνιακών φορέων, την τιμή εισιτηρίου που έχει καθορισθεί για τους τοπικούς συγκοινωνιακούς φορείς, ανεξάρτητα από την τιμή του εισιτηρίου που προκύπτει για τον συγκοινωνιακό φορέα, στον οποίο ανήκει το λεωφορείο.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ'
ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 6
Στρογγυλοποίηση - Μειωμένα και αυξημένα εισιτήρια


1. Οι τιμές των εισιτηρίων των υπεραστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β της παρούσας, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.

2. Οι τιμές των κομίστρων των αποσκευών και των μικροδεμάτων, των υπεραστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 της παρούσας, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.

3. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης μεταμεσονυκτίων δρομολογίων και συγκεκριμένα από 00:30 νυκτερινή μέχρι και την 5:00 πρωινή, στις γραμμές των αστικών συγκοινωνιακών φορέων και στις υπεραστικές γραμμές των νήσων Αίγινας, Άνδρου, Θάσου, Θήρας, Ίου, Καρπάθου, Κω, Λέσβου, Λήμνου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σαλαμίνας, Σαμοθράκης, Σάμου, Σύρου, Τήνου και Χίου, επιτρέπεται, με απόφαση του οικείου Δήμου ή της Περιφέρειας (ανάλογα με τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στον Ν. 3852/2010 για τα αστικά ή υπεραστικά), η προσαύξηση των κανονικών και μειωμένων τιμών των εισιτηρίων κατά ποσοστό εικοσιπέντε στα εκατό (25%). Οι προκύπτουσες ως άνω προσαυξημένες τιμές εισιτηρίων, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.

4. Τα μειωμένα εισιτήρια (50% και 25% των κανονικών) υπολογίζονται με βάση τις κατά το άρθρο 2 της παρούσας προκύπτουσες τιμές, χωρίς να στρογγυλοποιηθούν, πολλαπλασιαζόμενες με τους αντίστοιχους συντελεστές έκπτωσης. Στη συνέχεια και μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.

5. Τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. δύνανται, με απόφαση του Δ.Σ. αυτών, να καθιερώσουν μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες των αστικών γραμμών που εξυπηρετούν. Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, ανάλογα με τις ζώνες συγκοινωνίας που αυτή καλύπτει καθορίζεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:

Κανονικό κόμιστρο (€)

Φοιτητικό κόμιστρο (€)

Ζώνη Α

48,67

35,40

Ζώνη Β

66,37

48,67

Ζώνη Γ

88,50



Με απόφαση του οικείου Δημάρχου, είναι δυνατό να καθιερώνεται ημερήσιο κανονικό εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, μέγιστης αξίας 4,47 € για τους επιβάτες των αστικών γραμμών που εξυπηρετούν τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. αυτών.

Με ανάλογη διαδικασία είναι δυνατόν να καθιερώνονται ημερήσια εισιτήρια για τις αστικές γραμμές που εξυπηρετούν τα υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε..

Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).

6. Στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές το κατώτερο όριο κανονικού εισιτηρίου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ορίζεται σε 1,42 € και του μειωμένου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,71 €.

7. Οι μαθητές και οι επί μονίμου βάσεως διακινούμενοι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αντί εισιτηρίων, ειδικά μηνιαία ή τριμηνιαία δελτία, τα οποία εκδίδονται από τον οικείο συγκοινωνιακό φορέα. Στις περιπτώσεις των επί μόνιμης βάσης διακινούμενων με υπεραστικά λεωφορεία επιβατών και εφόσον το από αυτούς καταβαλλόμενο εισιτήριο είναι το κανονικό, επιτρέπεται η παροχή ανάλογης έκπτωσης, κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα, η οποία βαρύνει το φορέα. Επιτρέπεται μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα, η παροχή έκπτωσης στις τιμές των εισιτηρίων για διαδρομές μετ' επιστροφής, η οποία έκπτωση αφενός δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερη του ποσοστού 25%, του διπλάσιου της κανονικής τιμής του εισιτηρίου απλής διαδρομής, αφετέρου βαρύνει το φορέα. Επίσης, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα επιτρέπεται, κατά την κρίση του οργάνου αυτού και κατά περίπτωση η χορήγηση δελτίων ελεύθερης κυκλοφορίας σε ειδικές κατηγορίες προσώπων για κοινωνικούς ή υπηρεσιακούς λόγους.

8. Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών, δεν οφείλεται ιδιαίτερο εισιτήριο πέραν εκείνου που εκδίδεται για το πρόσωπο που το συνοδεύει, μετά του οποίου θεωρείται ότι αποτελεί έναν και τον αυτόν επιβάτη, εφόσον βέβαια δεν ζητείται γι' αυτά χωριστή θέση.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ'
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 7
Ισχύς εισιτηρίων


1. Στις τιμές των εισιτηρίων που καθορίζονται στην παρούσα επιβάλλεται επιπροσθέτως ο ισχύων κάθε φορά ΦΠΑ, ενώ καμία άλλη προσαύξηση τιμών εισιτηρίων δεν επιτρέπεται δεδομένου ότι περιλαμβάνονται σε αυτές όλες οι λοιπές κρατήσεις προς τρίτους από οπουδήποτε και αν έχουν επιβληθεί, συμπεριλαμβανομένης και της εισφοράς του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268) επί των ακαθαρίστων εισπράξεων, η οποία υπολογίζεται και κατά την σύναψη συμβάσεων σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 10 του ίδιου νόμου.

2. Επισημαίνεται ότι η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α'268), η οποία αποτελεί το 5% των παραπάνω τιμών, δεν αποτελεί έσοδο των συγκοινωνιακών φορέων αλλά διατίθεται αποκλειστικά για σκοπούς που ορίζει ο νόμος, όπως η ενίσχυση των ασθενέστερων ΚΤΕΛ, η ανανέωση του στόλου και η χρηματοδότηση έργων υποδομής.

3. Τα καθοριζόμενα σύμφωνα με την παρούσα, νέα εισιτήρια, καθώς και εκείνα που θα προκύψουν με βάση τους αναφερόμενους στο ίδιο άρθρο υπολογισμούς, εφαρμόζονται από της εκδόσεως των κατά τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν. 2963/2001 (Α' 268) προβλεπομένων αποφάσεων των Δήμων ή των Περιφερειών, ανάλογα με τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στον Ν. 3852/2010 για τα αστικά ή υπεραστικά.

4. Εισιτήρια αστικής ή υπεραστικής συγκοινωνίας τα οποία είχαν διατεθεί πριν από την εφαρμογή της παρούσας απόφασης, εξακολουθούν να ισχύουν για χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών, το μέγιστο, μετά από την ημερομηνία θέσης σε ισχύ της παρούσας απόφασης.

Άρθρο 8
Κυρώσεις


1. Οι παραβάτες των διατάξεων της παρούσας και των σε εκτέλεση αυτής αποφάσεων των οικείων Δημάρχων ή Περιφερειαρχών (ανάλογα με τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στον Ν. 3852/2010 για τα αστικά ή υπεραστικά), περί καθορισμού των συγκεκριμένων τιμών εισιτηρίων, τιμωρούνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 458 του Ποινικού Κώδικα.

2. Το πρόστιμο, που επιβάλλεται στους διακινούμενους με τα αστικά συγκοινωνιακά μέσα της χώρας που εμπίπτουν στην παρούσα απόφαση είναι ίσο με το 20πλάσιο του βασικού ή μειωμένου εισιτηρίου, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ στους διακινούμενους με υπεραστικά συγκοινωνιακά μέσα που εμπίπτουν στην παρούσα απόφαση είναι ίσο με το διπλάσιο της τιμής του εισιτηρίου αφετηρίας - τέρματος του δρομολογίου, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Άρθρο 9
Τελικές Διατάξεις


Η ισχύς της απόφασης αυτής, αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Από τη θέση σε ισχύ της παρούσας καταργείται η αριθ. Β-58841/5546/2010 απόφαση «Αναπροσαρμογή των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας» (Β' 2165/31-12-2010).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 12 Νοεμβρίου 2015

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣΠηγή: Taxheaven